To Top
0

Er zijn 0 items in uw winkelwagentje

Het winkelwagentje is leeg

 Werk, meeting, de kinderen, koken, kuisen – het is haast onmogelijk om al dat werk elke dag gedaan te krijgen! Wanneer de zon ondergaat, snak je naar je welverdiende slaap. Maar voor je indommelt, moet je je huid wat tijd en aandacht geven.

Het lijkt misschien niet belangrijk, maar je huid ‘s nachts verwaarlozen kan je duur te komen staan. Je cellen regenereren ’s nacht sneller en kunnen ingrediënten in crèmes en andere producten beter opnemen. Geef je huid dus wat aandacht en liefde met een serum of een masker en geef je teint de rust die het nodig heeft om zich te hernieuwen, om op te staan met een huid die meer helder en nog mooier is. Dit geeft de term “schoonheidsslaapje” een hele nieuwe betekenis! 

Als je gewoonlijk geen ritueel hebt om je huid ‘s nachts te verzorgen, probeer dan AHAVA’s “night passport” om mee te beginnen. Het is onze uitgebreide (en toch supereenvoudige) lijst met dingen die je niet mag vergeten voor je gaat slapen om je de beste slaap ooit te geven, waarbij je huid de voedende ingrediënten opneemt. Begin vanavond nog, je zal je herboren en uitgerust voelen, en klaar om aan je dag te beginnen! 

1. Poets je tanden

Your guide1

Begin door je tanden grondig te poetsen. Wanneer je huid ’s nachts groeit en zich hernieuwt, doen de bacteriën in je mond spijtig genoeg hetzelfde – yuck! Poets je tanden en flos dus goed en gebruik eventueel mondwater als extra bescherming. 

2. Verwijder je makeup en reinig je huid

Your guide2

Laten we eerlijk zijn, we zijn allemaal wel eens gaan slapen zonder de resterende makeup af te spoelen. Maar weet je nog dat de huid ’s nachts actieve ingrediënten veel beter opneemt? Dit kan zowel een voordeel als een nadeel zijn. Chemische stoffen in je makeup en het vuil dat zich doorheen de dag heeft opgestapeld, kunnen in de huidlagen terecht komen en puistjes en verstopte poriën veroorzaken, maak dus van je dagelijkse reiniging ’s avonds een prioriteit. 

Na de reiniging, breng je een toner aan die je poriën samentrekken en je huid zuivert. Dit is de volgende stap van het Night Passport op weg naar een betere slaap. Enkele druppels op een watje, zachtjes deppen op je gelaat en laten drogen. Nu ben je klaar om je huid te hydrateren!

3. Breng een serum en moisturizer voor ’s nachts aan

Your guide3

Terwijl je huid die korte uurtjes tijdens de nacht gebruikt om te regenereren en te helen, kan je het een boost geven met een nachtserum vol met extra voedingsstoffen. Breng vervolgens een moisturizer aan om wakker te worden met een zachte, frisse huid. 

4. Breng een oogserum aan

Your guide4

Die gevoelige, delicate huid rond de ogen heeft TLC nodig om wallen en fijne lijntjes te verwijderen. Een goed oogserum is de perfecte manier om het gebied rond de ogen helder en gezond te houden, zonder die vermoeide wallen die bezige vrouwen maar al te goed kennen. 

5. Hou je haar uit de weg

Your guide5

Als je lang haar hebt, kunnen er olie, bacteriën en allergenen in terechtkomen – wat je huid kan missen als de pest! Maak een paardenstaart of een dotje voor je neerploft en gaat slapen. Je zal veel beter slapen zonder haar en stof in je gezicht, en kan je er zeker van zijn dat je huid kraakhelder blijft.

6. Hydrateer je huid... Opnieuw!

Your guide6

Het is makkelijk om het te vergeten, maar het is belangrijk om de rest van je lichaam ’s avonds ook te verzorgen! Dit is vooral belangrijk als je slaapt met airco of een verwarmingstoestel op je kamer. Al die lucht kan je koel of warm houden, maar  het droogt je huid zeer snel uit. Om je hele lichaam onberispelijk en zacht te doen voelen, mag je niet vergeten om moisturizer aan te brengen op de plekken waar het nodig is. We raden aan om deze stap vlak voor het slapengaan te doen. 

7. Zorg dat je kussensloop proper is

Your guide7

Al dat reinigen en hydrateren maakt uiteraard niets uit als je op een vuil kussen slaapt! Ververs je kussensloop 1 keer per week, vaak genoeg zodat er geen vettige stoffen achterblijven die je huidverzorging tenietdoen. 

8. Slaap voldoende 

Your guide8

Aangezien je huid zich moet herstellen en hernieuwen, kan een gebrek aan slaap dat herstelproces verstoren en zorgen voor rimpels en andere schade. Zorg dat je op tijd onder de lakens kruipt om zeker 8 uur te kunnen slapen. Het doet niet alleen wonderen voor je teint – je zal ook meer energie hebben en je beter voelen doorheen de dag!

Veel succes!