To Top
0

Er zijn 0 items in uw winkelwagentje

Het winkelwagentje is leeg

De 6 mineralen

 

die niet op je bord mogen ontbreken

 

Heb je vandaag al je (Dode Zee) mineralen binnen?

De gezondheid van je huid hangt, zoals elk ander deel van je lichaam, af van kristallijne mineralen die je in de interne structuur van de aarde vindt. De mineralen zijn een soort ‘boodschappers’ tussen je cellen, ze zorgen ervoor dat de cellen een gezond en vitaal bestaan leiden.

De belangrijke rol van deze essentiële boodschappers wordt vaak over het hoofd gekeken, omdat je je meer richt op vitamines, antioxidanten, etc. Een manier om er zeker van te zijn de je echt genoeg mineralen binnenkrijgt is de uitstraling van je huid controleren, dit is een van de beste indicatoren als het om gezondheid gaat. Medische deskundigen raden aan om vitaminen en mineralen in elke vorm te consumeren, als een dagelijks onderdeel van een gezonde levensstijl. Bronnen van mineralen zijn o.a. drankjes, supplementen en zelfs moisturizers. Aangezien je lichaam mineralen niet natuurlijk aanmaakt, heb je hulp van buitenaf nodig.

Dus..Krijg je je dagelijkse dosis mineralen binnen?

Hier volgt een snelle en makkelijke gids om je te helpen bij het kiezen van de juiste plantaardige voeding en het volgen van een gezond, mineraalrijk dieet voor jouw huid.

 

Zink

Als het over een gezond dieet gaat, kan zink niet ontbreken. 6% van de zinkvoorraad in je lichaam bevindt zich in de huidlagen. Zink vormt zilverkleurige, kristallijne brokken in de aardkorst en je vindt het ook opgelost in het mineraalrijke water van de Dode Zee. Binnenin de huid stabiliseert zink de celmembranen zodat ze vocht goed vasthouden en efficiënt verdelen.

 

Bronnen van Zink (superfood): Sesamzaden en pompoenpitten bevatten allebei veel zink, net als linzen en garbanzo (kikkererwten). Hummus, het Midden-Oosterse superfood op basis van kikkererwten, biedt een dubbele portie van deze belangrijke voedingsstof. Dus haal je pitabrood maar boven en begin te dippen!

 

 18

Selenium

Selenium, een niet-metaal element toepasselijk vernoemd naar de Griekse maangodin Selene, helpt bij de bescherming van de huid tegen UV-straling van de zon. Dit element vormt unieke antioxidante enzymen binnen de huidcellen, die beschermen tegen schade van vrije radicalen en Ultraviolet-B straling. De werking is ook belangrijk om je schildklierhormoonspiegels en DNA-synthese te reguleren.

 

Bronnen van Selenium (superfood): Paranoten zijn het rijkste aan selenium: ongeveer 30 gram telt voor 10 keer de aanbevolen dagelijkse inname. Champignons, pinto bonen en asperges zijn ook uitstekende bronnen.

 

19

Magnesium

Het belang van magnesium voor een gezonde huid staat bekend, je moet dit mineraal aan zowel je dieet als je huidverzorgingsritueel toevoegen. Elk orgaan van je lichaam heeft magnesium nodig, volgens het bulletin inzake dieet gepubliceerd door het medische centrum van de Universiteit van Maryland. Deze veelzijdige voedingsstof heb je nodig als basis voor je energieproductie en het reguleert je niveaus van calcium, zink en vele andere mineralen.

 

Bronnen van Magnesium (superfood): Magnesium is rijkelijk aanwezig in amandelen, cashewnoten, pinda’s en sojamelk. Groene bladgroenten bevatten ook een flinke hoeveelheid. Het is een van de rijkste elementen in het water van de Dode Zee, en in de AHAVA producten, omdat het je een strakke en stralende huid bezorgt!

Calcium

Als je aan calcium denkt, denk je meteen aan sterke botten, maar ook het weerstandsvermogen van je epidermis (buitenste huidlaag) hangt af van de aanvoer van dit element. Uit onderzoek van Japan blijkt dat wanneer er een tekort is aan calcium, de epidermis dun en kwetsbaar wordt, wat de aanmaak van gezonde huidcellen moeilijk maakt. Wetenschappers van de Universiteit van Stanford merken op dat een afdoende inname van calcium het risico op huidkanker vermindert.

 

Bronnen van Calcium (superfood): Hoewel zuivelproducten heel veel publiciteit krijgen vanwege de calciuminhoud, kan je calcium ook vinden in uitstekende veganistische bronnen. Sojabonen en sojamelk zijn de voornaamste, gevolgd door donkergroene groenten in de koolfamilie, zoals broccoli, boerenkool en paksoi.

Natrium en Kalium

Deze twee reactieve mineralen bestaan niet in hun pure vorm in de natuur, omdat ze zo gemakkelijk binden met andere elementen rondom hen. Je huid heeft een goed evenwicht nodig van zowel kalium als natrium om goed gehydrateerd te blijven en vocht vast te houden. Kalium is erg belangrijk om je bloeddruk op een gezond niveau te houden terwijl natrium nodig is voor het delicate evenwicht van de vloeistoffen binnenin de cellen. Natrium reguleert ook het vermogen van je hart en je zenuwstelsel. Wanneer je zweet, verlies je de natrium van je lichaam en het is belangrijk dit belangrijke element te herbronnen. Zorg ervoor dat je je natriuminname in evenwicht houdt met genoeg water, omdat natrium vaak uitdroging veroorzaakt.

 

Bronnen van Sodium en Kalium (superfood): De meeste mensen nemen voldoende natrium op, omdat ze verzot zijn op zoute smaken. Kalium komt voor in verse groenten en fruit, en andere opvallende bronnen zoals witte bonen, spinazie, zoete aardappelen, meloenen, zwarte bessen en verse tomaten.

 

20

Je hangt net als de prachtige flora van moeder aarde zelf af van de voorraad natuurlijke mineralen die je doen schitteren van binnenuit. De minerale schoonheid van de Dode Zee regio (de Dode Zee bevat ’s werelds hoogste concentratie van mineralen) vind je terug in heerlijke vruchten, noten, zaden en groenten die op de aardbol groeien. Een bewust gekozen mineraalrijk dieet kan je huid en je lichaam helpen om optimaal te functioneren.

 

AHAVA Tip: Probeer naast de mineraalrijke Dode Zee handcrèmes ook de hydraterende gezichtscrème in te masseren die bij jouw huid past gedurende 2 minuten, om het hydratatieniveau van je huid te reguleren en te boosten van binnenuit, om de hele dag gehydrateerd te blijven.

 

 Ontdek hier onze Mineral Color collectie: 

plants dry oil body mist cactus pink pepper high 1 1