To Top
0

Er zijn 0 items in uw winkelwagentje

Het winkelwagentje is leeg

 

 Een exclusief kijkje naar:

Het ontstaan van AHAVA

De geboorte van de schoonheid van de Dode Zee

De Dode Zee is ons thuis. We wonen hier, werken hier en streven met passie om dit geschenk van de natuur generaties lang te beschermen. “Leven en werken bij de Dode Zee” is een keuze die de oprichters bijna 30 jaar geleden maakten, en dit geldt nog steeds. 

Dus hoe begon dit liefdesverhaal nu precies?

Eeuwenlang bezoeken mensen al de Dode Zee, op zoek naar huidverjonging. Ze verzamelen water en modder in kleine containers om mee naar huis te nemen, waar ze verder van hun wonderbaarlijke werking kunnen genieten. Na jaren observatie, namen de oprichters van het bedrijf nota.

Het merk werd opgericht in 1988 door leden van 3 kibboetsen (collectieve landbouwnederzettingen), die leefden en werkten aan de oevers van de Dode Zee. Ze werden gedreven door hun liefde voor de regio van de Dode Zee, gefascineerd door de vele legenden verteld over de kracht van haar mineralen, en hartstochtelijk gemotiveerd om de geheimen van de revitaliserende mineralen en hun effect op huid met de wereld te delen. Ze stonden verstomd door de schoonheid van een oase in het midden van de wildernis, die bestaat uit een modderige oever met ’s werelds grootste concentratie van mineralen die de huid hydrateren; water met unieke, verjongende algen; en huidverzorgende planten die het droge woestijnklimaat overleven. 

11 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een Dode Zee-droom komt uit

De stichters bouwden hun eigen laboratoria aan de kust van de Dode Zee. Ze startten door bewijs en getuigenissen van vele toeristen, bezoekers, lokale arbeiders en onderzoeker te verzamelen… Dit alles droeg bij tot de opbouw van de eerste database die door de jaren heen leidde tot AHAVA’s status als de onbetwiste expert inzake huidverzorging met Dode Zee mineralen.

“In de prille jaren van het bedrijf, werden de eerste formules gekocht door een consultant. De eerste productie gebeurde in fabrieken op verschillende locaties in Israël,” legt Dr. Ze’evi Maor uit, Technisch directeur van AHAVA, die zich bijna vanaf het begin voor het bedrijf inzette. “Toen de beslissing viel om een echt bedrijf te worden, besloten ze te werken met kwaliteitscontroles, O&O en een fabriek.”

“Ik was het laatste jaar van mijn studie aan de universiteit af aan het maken toen de eerste CEO mij aansprak “Ik heb vernomen dat je biotechnologie en scheikunde studeert, wij willen aan O&O gaan doen.” Vervolgens stelde hij voor dat ik de O&O van de grond af aan opstartte. Het was een droom die werkelijkheid werd om zoiets van nul af aan op te bouwen,” vertelt Dr. Maor. AHAVA is en zal altijd het enige schoonheidsbedrijf zijn dat fysiek gevestigd is aan de oevers van de Dode Zee.

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In de naam van der liefde

Voor AHAVA zich gevestigd had, waren de oprichters en de werknemers op zoek naar een gepaste naam. Het was uiteindelijk de vrouw van een potentiële investeerder die op bezoek was, die de merknaam voorstelde die bleef plakken. Ze zag het woord geschreven op een papier, zich onbewust van de echte betekenis. Ze werd aangetrokken door de structuur en de stijl van het woord “AHAVA”, wat in het Hebreeuws ‘liefde’ betekent.

AHAVA, of zoals het in het Hebreeuws wordt geschreven “אהבה,”

“Niet iedereen was voorstander van de beslissing om het bedrijf AHAVA te noemen; de meeste mensen zeiden dat het woord te moeilijk uit te spreken zou zijn voor mensen in andere landen. Maar we besloten om voet bij stuk te houden en het bleek een perfect gepaste beschrijving te zijn van onze passie voor de Dode Zee en uiteindelijk ook onze passie voor het maken van huidvriendelijke, mineraalrijke huidverzorgingsproducten waar mensen van houden,” zegt Dr. Maor.

Als het enige schoonheidsbedrijf dat gevestigd is aan de kust van de Dode Zee, heeft het O&O laboratorium van AHAVA een uitgestrekt raam met een meesterlijk uitzicht op de Dode Zee. Dit dient elke dag als een voortdurende herinnering aan onze toewijding aan de bescherming van dit natuurlijke wonder en aan onze wetenschappers en dromers die de mysteries ervan willen ontrafelen om er alle voordelen voor natuurlijke schoonheid en gezondheid van te benutten.

13 

Dr. Ze’evi Maor legt uit, “AHAVA was vanaf het begin een echt verhaal. Voor mij, een wetenschapper, betekent het iets doen waar je echt in gelooft. We zijn geen nepbedrijf; we hebben een echte passie voor wat we doen. We proberen echt het effect van mineralen op de huid te begrijpen en zo te leren hoe je de beste formule samenstelt met actieve ingrediënten uit de Dode Zee. Dat is wat we de voorbije 27 hebben gedaan. We zijn het enige bedrijf dat hier echt gevestigd is aan de Dode Zee. Wij zijn de echt ‘scheepslui’ van de Dode Zee, met een missie om het te beschermen voor de komende generaties.”

 

Wanneer de natuur en de wetenschap niet alleen samenkomen, maar ook echt van elkaar houden, dat is ontzettend mooi.

 

 

14